Jalan-jalan cari makan: Restoran Malee Dengkil(Update)

Epol dan aku

Epol dan aku

Semalam, aku dengan housemates (Bigbro, Fidos dan Epol) pergi open table kat restoran Malee, dekat Dengkil nun. Pada petang itu, sebaik sahaja tiba di rumah sewa aku mendapat mesej.’Jep,balik cepat.Kita makan di luar.’. “Nak makan kat mana kita?”, tanya Fidos padaku. Sepontan aku menjawab, “Pegi makan kat Dengkil la. Tomyam poktex.”. Aku pernah ke sana sekali makan dengan Bigbro dan Suhaimi. Bigbro yang mengajak masa tu.

Fidos dan bigbro

Fidos dan bigbro

Kami sepakat untuk ke sana. Kami terus bergerak ke sana dengan menaiki Gen2 CPS. Keselesaan pemanduan Lotus kereta Gen2 CPS bagaikan kereta mewah. Walaupun laju, sedikit pun tidak terasa melayang. Perjalanan kami memakan masa setengah jam. Kami melalui jalan yang menghala ke Putrajaya dan Cyberjaya.

tomyampoptexTiba di sana, tertera papan tanda kedai tersebut ‘Malee’. Suasana restoran seperti berada di kampung. Hiasan kelilingnya banyak diperbuat daripada kayu dan pokok-pokok renek. Di beberapa sudut restoran tersebut terdapat pondok-pondok untuk diduduki pelanggan yang gemarkan makan bersila. Kami memilih untuk makan berkerusi. Apa yang kami mahu ialah makan menu istimewa di restoran tersebut.siakapAntara menu yang kami order ialah tomyam poptex,sotong masak masam manis,daging auto sos dan ikan siakap. Kesemuanya menu istimewa. Air pula semua jus buah-buahan seperti carrot susu,oren,tembikai dan nenas. Aku pun menghirup kuah tomyam. “Srupp.Sedapnya”,ujarku. Kelazatan makanan yang dihidangkan menyebabkan kami hilang kawalan sehingga licin pinggan dibuatnya walaupun pada asalnya terasa banyak sangat makanan. “Memangla sedap sebab free. Hehehe”, bisik hatiku.

Selepas selesai makan, kami pun beredar dari restoran tersebut. “Selepas ni boleh aku ajak famili aku makan kat sini”,ujar Fidos. Kedinginan malam menggigit tubuh kami. Kami cepat-cepat masuk ke dalam kereta. Aku duduk di tempat duduk belakang sambil mengenakan tali pinggang keledar di belakang. “Gilak lak. Berdisplin sungguh”,perasan aku. Hehehe. Gen2 CPS meluncur laju. Perjalanan pulang kami terasa lambat disebabkan tidak ingin meninggalkan restoran tersebut. Kan bagus restoran tu kami yang punya. Boleh makan setiap hari.

Peta lokasi<–Klik di sini untuk ke wikimapia(peta)

Perihal jafni
Full name is Ahmad Jafni bin Abdul Hanan. Work as computer programmer. Also working on blog Jomsurf.com which not popular yet but will become popular later.Hehehe.What I wrote in this blog are just opinion and cannot be used as point to debate and please take it with open mind.

9 Responses to Jalan-jalan cari makan: Restoran Malee Dengkil(Update)

  1. WiNz berkata:

    woh.. katne restoran ni? bg location kat wikimap sket..

  2. shukor berkata:

    Assalamualaikum bro..

    someone link aku kat sini..nama aku shukor anyway.

    kat mana ek restoran malee ni? aku nak g berbuka pose kat sini🙂

    aku dari bandar baru bangi

  3. amiza berkata:

    leh x sertakan no tel..sbb nnt sng nak wat booking..:)

  4. jafni berkata:

    Ok..kalau saya dapat no phone,saya update kat sini.

  5. For anyone who is informed about other town creation type online game titles versus features
    of Minion’s paradise will at all times be comparatively user-friendly as
    a way to you.

  6. Have you ever considered creating an e-book or guest authoring on other websites?
    I have a blog based upon on the same topics you discuss and would really
    like to have you share some stories/information. I know my visitors would enjoy your work.
    If you’re even remotely interested, feel free to send me
    an email.

  7. ,転職,work

    様々な|いろいろな|たくさんのナース|看護師業界の転職情報をゲットしたいのなら、オンライン上|ネット|ウェブサイトのナース|看護師の業種|仕事|ワークをまとめた転職|仕事探し|求人探しをお手伝いする|サポートする|手厚くサポしてくれるホームページが多々|いろいろ|たくさんあります。ちなみに看護師転職に関してのゼミ|説明会|相談会も定期的に年に何度か開いているので、行ってみる|参加してみる|のぞいてみるとGOOD|いいですね|いい経験ができます。看護師 転職にかかせないほとんど全ての看護師専用転職求人支援サイト|看護師専用転職サイト|ナース転職支援サイトは、利用無料|登録無料|お金がかからずで一連の掲載コンテンツが利用できる|を見ることができる|を覗くことができるもの。ゆえに|なので|ですので転職活動|仕事探し|求人探しだけに使うのではなく、さらにナース|看護師として病院|クリニック|医療施設で働いている間も、普段から|暇があれば|時間があれば閲覧する|見る|読んでみることでいろんな気付き|発見|学びも生まれるでしょう。

  8. たくさんの脱毛サロンの中 から、 ここの脱毛サロンだったら安心と思えるような サロンを見つけ出すのは、ことのほか厄介です 。脱毛サロンを選ぶ前 に、まず、あなたが重視するポイントをまとめておきましょう 。 例えば、費用、脱毛施術、勧誘の有り無しなどです
    。全てが揃っていれば完璧 ですが、ここは
    ネット上の口コミだけでなく、一番いいのはお友達にいろいろ聞いてみて確認したいところです。女性だったら もはや放っておけない全身のムダ毛 。 ムダ毛をなくしてツルスベお肌を手に入れる方法 としては、 家庭用脱毛器等で自己処理をする方法
    ・ 脱毛クリニックや脱毛サロン等で
    の脱毛など色々方法がありますが、エステサロンにおいての脱毛がとても手軽でお勧めです。 一昔前までは多くのエステサロンや美容サロンで行われていた勧誘。以前はこの勧誘が当たり前で 、多くの女性の方々が、 必要のない高価な美容コース を契約させられ泣き寝入りしていた 時期もあったようです。この噂が 多くの女性の間で知れ渡る様になり 、今では 大手の有名な脱毛サロンでは殆ど行われていないのではないでしょうか 。 ニードル法やレーザー脱毛というと痛みが気になりますが、今では殆ど痛みの伴わないフラッシュ脱毛が 多くの脱毛サロンやエステで利用されるようになってからは、1回の脱毛処置にかかる時間 が一気に 短くなって、
    多くの方が気になって仕方がない痛みも少ないという 評価から、 特定の部位脱毛ではなく最初から全身の脱毛を希望する人 がどんどん増えてきています。

  9. おはよう。 まみこです。独身OL25歳!数年ぶりの友達が驚くほど痩せたのはうちがかなりスッピン美人に変わったからです。興味があってポルクを飲んでいるからでしょう。たぶん。実はサイトを見てね、お願いします。

Tinggalkan Jawapan

