Benarkah blogging boleh buat duit?

Aku dah semacam putus asa dengan menulis blog. Macam takde hasil je. Rasa macam buang masa pun ada. Hasil dari nuffnang pun bukan banyak pun. Selama 642 hari aku menulis, 10 ringgit pun tak tercapai. Setiap malam korbankan masa menulis blog tapi hasilnya takde pun.

Trafik masih lagi meningkat dari bulan ke bulan. Tak pernah menghampakan. Mungkin aku takde luck dalam dunia blogging ni. Aku ingat nak berehat jap dan melakukan perkara yang lebih menguntungkan. Dunia blogging ni macam artis la. Kalau bernasib baik, kita popular, album terjual. Kalau tak, jadi suam-suam kuku, album pun tak laku. Apapun, fanpage facebook aku tidak akan stop. Aku akan cuba post benda2 menarik di fanpage selagi daya.

Tak semua blog boleh buat duit semata-mata dengan blog. Anda perlu menjual sesuatu sama ada ebook atau affiliate atau produk fizikal lain atau servis. Mungkin blog bertujuan untuk meyakinkan pelanggan anda untuk membeli produk/servis yang sedang anda promosi disamping cuba meyakinkan enjin carian yang blog anda masih hidup. Kalau blog setakat tulis pasal diri sendiri tu, hmmm, tengok nasibla. Kalau ada orang suka, popularla.

Perihal jafni
Full name is Ahmad Jafni bin Abdul Hanan. Work as computer programmer. Also working on blog Jomsurf.com which not popular yet but will become popular later.Hehehe.What I wrote in this blog are just opinion and cannot be used as point to debate and please take it with open mind.

Tinggalkan Jawapan

