Pengalaman Konvensyen Pakar Bisnes Internet Part 1

Aku baru saja mengikuti Konvensyen Pakar Bisnes Internet selama dua hari(20hb Sabtu& 21hb Ahad). Sini memang platform yang sesuai untuk orang yang mahu menceburi bidang bisnes melalui internet. Aku pergi pun sebab isteri aku suruh sebab dia dapat tahu event ni daripada Zamri Nanyan. Aku pun tengah buntu apa nak buat dengan bisnes internet ni. Blog income kurang.

Sorry to say, semua speaker dalam konvensyen tu aku tak kenal. Dalam bisnes internet ni, aku kenal Irfan Khairi je. Dalam konvensyen ni, aku terdedah dengan macam-macam maklumat cara nak buat duit melalui internet. Memang menarik! Mereka memang pakar dan semua speaker dalam konvensyen ni buat fulltime bisnes internet kecuali seorang je. Cuma aku je tak kenal mereka.Hahaha.

Semua speaker.Tiada dalam gambar Patric Chan,Zamri Nanyan dan pengerusi majlis

 

Antara yang speaker yang bagi ceramah ialah Patric Chan,Zamri Nanyan,Razif Yusof,Cikgu Hafis,Emerilda,Jamal Bahari,Eruwan Gerry,Gobala Krishnan,Gero Azrul dan Suhaimi WangCyber. Yang paling syok ialah tawaran untuk berguru dengan mereka untuk membantu kita menjalankan bisnes seperti mereka (ini pada pendapat aku la).

Bab bisnes internet ni, ramai yang skeptikal bahawa bisnes internet ni bisnes cepat kaya atau bisnes yang tiada masa depan dan hanya untuk duit sampingan. Tapi jika buat dengan cara betul, ia mampu menjadi satu kerjaya yang baik bagi kita. Yang penting kena ada ilmu dan sanggup belajar. Untuk jangka masa panjang,kita kena rancang kewangan dan masa depan bisnes kerana tak semestinya apa yang kita buat hari ni boleh bertahan 20 tahun akan datang.

Aku rasa ramai lagi pakar bisnes internet lagi dalam Malaysia ni. Aku tak ambik gambar bersama pun dengan mereka pada konvensyen tu. Kenapa?Rugila tak bergambar orang power macam diorang tu. Fikir aku,kalau aku buat demikian, bermakna aku rasa nilah kali terakhir aku berjumpa mereka dan kenangan terakhir dengan mereka. Aku harap cara ni,ia menjadi motivasi untuk aku melakukan sesuatu yang hebat agar nanti mereka pula ingin bergambar dengan aku sebagai kawan dan rakan bisnes mereka di meja makan.

Skeptikal terhadap bisnes internet..masa chat dengan kawan di ofis. No offense ok. Ni contoh je.

Perihal jafni
Full name is Ahmad Jafni bin Abdul Hanan. Work as computer programmer. Also working on blog Jomsurf.com which not popular yet but will become popular later.Hehehe.What I wrote in this blog are just opinion and cannot be used as point to debate and please take it with open mind.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: