Elakkan kesilapan remeh temeh dalam memberi servis kepada pelanggan

Hari ni aku pergi ke Pusat Servis Proton untuk menghantar kereta aku servis 20Km. Pada tahap ni, kereta aku perlu melalui major servis. Semasa aku datang ke tempat servis pada pukul 10.45 pagi, orang yang jaga kaunter servis tu kata kereta aku tiada dalam senarai menunggu untuk servis.

Aku pelik sebab isteri aku telah booking dah untuk servis. Oleh kerana major servis, dah tentu aku terpaksa menunggu lama. Jadi, aku cakap kat mamat yang jaga kaunter servis tu aku tinggalkan kereta. Terus aku telefon bapa mentua aku suruh ambik aku kat pusat servis proton.

Sementara tu, isteri aku telefon proton servis tu untuk aambik tahu booking hari tu betul-betul dicatat atau tak. Rupanya ia telah dicatat pada tarikh yang salah. Malah, nombor pendaftaran kereta juga salah.

Dah banyak kali aku dan isteri booking servis kereta proton melalui telefon, mesti booking tu tak dimasukkan dalam senarai. Aku pun tak faham kenapa kita sebagai pelanggan yang kena selalu pastikan booking tu, sepatutnya peniagalah kan. Aku dah bosan dah, selalu kena begini. Perodua tak pernah lak jadi begini lagi.

Pengajaran:

  • Setiap tempahan pelanggan hendaklah dicatat dengan tepat dan betul.
  • Setiap aduan pelanggan kena ambik berat dan diambil tindakan sewajarnya.
  • Seboleh-bolehnya elakkan kesilapan remeh-temeh. Peringatan untuk aku jugak.

Perihal jafni
Full name is Ahmad Jafni bin Abdul Hanan. Work as computer programmer. Also working on blog Jomsurf.com which not popular yet but will become popular later.Hehehe.What I wrote in this blog are just opinion and cannot be used as point to debate and please take it with open mind.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s

%d bloggers like this: